Mercedes a class 2015 интерьер

Mercedes A-Class (2012-2015)


Mercedes A-Class (2012-2015)

Третье поколение Mercedes A-Class стало одной из самых ожидаемых мировых автомобильных премьер. Уже концепт, продемонстрированный в 2011 году в Шанхае, недвусмысленно намекал на готовящийся «классовый переворот». Годом позже стало ясно – третий A-Class войдет в серию полностью обновленным.

Ничего личного, только бизнес. Тотального обновления от некогда успешного Mercedes A-Class потребовал рынок. Если первое поколение, доработанное после знаменитого шведского «лосиного теста», продавалось довольно неплохо, то вторая «ашка» заметно уступала конкурентам. И, что обиднее всего, одним из главных ее соперников оказался ближайший родственник — Mercedes B-Class.

Разрабатывая третье поколение A-Class, в Mercedes не просто учли успех «собрата». Маркетологи из Штутгарта смотрели в будущее. А там, к гадалке не ходи, балом в Европе будет править в том числе и «бюджетный премиум» — вроде «единички» BMW и Audi A3. Так что новый A-Class явно создавался с прицелом на то, чтобы потеснить конкурентов других немецких марок с их же поля.

Какое же авто получилось в итоге? От концепции, на которой базировалась первая «ашка» (W168) не осталось почти ничего, кроме переднего привода и кое-какой «начинки». Конструкция с двойным полом-сэндвичем ушла в прошлое. Да и зачем она, когда A-Class – судя по габаритам — превратился во вполне традиционный хэтчбек?

С другой стороны, «традиционный» — вовсе не означает «заурядный»! Дизайнеры Mercedes просто не могли бы себе этого позволить, а потому на новинке оттянулись вовсю.

Читайте также:  Стиль классика для окон в интерьере

Экстерьер третьего поколения A-Class получился весьма смелым. В свое время таким прорывом считали и дизайн дебютной модели A-Class. Но если тот был утилитарным и экономичным авто для «продвинутых» домохозяек, то новая «ашка» с заводским индексом W176 – это уже намек на мощь и драйв.

Агрессивный передний бампер Mercedes A-Class с широкими воздухозаборниками, дерзкая хромированная решетка радиатора, «ухмыляющиеся» передние фары, плавник-спойлер над задним стеклом. Милый домашний любимец стал превращаться в хищника? Такого от A-Class точно никто не ожидал!

Под стать внешнему виду и интерьер Mercedes A-Class . Первое, что бросается в глаза – большие круглые дефлекторы на панели приборов, словно перечеркнутые накрест решетками. Как уверяют дизайнеры, это не только стильно, но и функционально – регулировать потоки воздуха с помощью такой решетки намного легче.

На материалах отделки решили не экономить, и эта эволюция особенно ощущается в сравнении с прежними моделями Mercedes A-Class . Хороши и новые сиденья – настоящие гоночные «ковши» с боковой поддержкой.

Жаль, в угоду драйву инженерам пришлось пожертвовать комфортом задних пассажиров. Потолок авто стал ощутимо ниже. А скошенные задние стойки еще больше усложнят задачку для рослых людей – куда девать голову? Словом, «спортивный интерес» явно оказался доминирующим над семейными ценностями.

В угоду драйву подобрана и линейка двигателей Mercedes A-Class . Она обширна, как это обычно и бывает у Mercedes. Бензиновая гамма представлена агрегатами от 1,6-литровых агрегатов М270 до 2-литровой версии, заряженной 211 «лошадками».

Не подкачали и дизели, коих тоже довольно много. Упомянуть стоит разве что самые примечательные. Один из них – 2,1 литровый мотор со 170 лошадиными силами – позаимствован у Mercedes S-класса. Есть и еще один интересный экземпляр – 1,5-литровый турбодизель от Renault, рассчитанный на почитателей экологии. Как уверяют разработчики, этот агрегат имеет самые низкие выбросы углекислого газа среди моторов Mercedes A-Class .

Над подвеской разработчики решили долго не мудрить, взяв за основу знакомую по B-Class конструкцию. Это проверенный временем McPherson впереди и многорычажная система сзади. В Mercedes уверяют, что подвеска настроена так, чтобы легко можно было «закладывать» виражи, не боясь перевернуться. «Лосиный тест», на котором некогда прокололся первенец A-Class, третье поколение пройдет с легкостью.

В угоду безопасности в «ашке» усилили кузов, доведя долю высокопрочных сталей до 2/3. Инженеры хорошо поработали и над его противоударными свойствами. Согласно данным Mercedes, даже если при лобовом ударе корма уйдет внутрь почти на полметра, салон останется практически нетронутым.

Обзоры и тест-драйвы Mercedes A-Class

Во время Женевского автосалона состоялась премьера нового автомобиля Mercedes-Benz класса «А» (A-Class), выполненного в виде классического двухобъёмного пятидверного переднеприводного хэтчбека. Правильный автомобиль появился в нужное время. Эту новинку в Швейцарии презентовали настолько активно, что даже роскошный родстер SL 63 AMG остался в её тени. ..далее .

Новости Mercedes A-Class

Самые доступные Mercedes-Benz прошли рестайлинг и сократили свой ассортимент. ..далее.

Источник

Mercedes A-Class (2015-2017) interior

The Mercedes A-Class’ interior’s minimalist design looks nice, but the quality of the plastics isn’t up to Mercedes’ usual standards and the infotainment’s tricky to use

Style

Look at the trio of racy air vents in the middle of the A-Class’ dashboard and you’d think you’re in a sports car – even the steering wheel with its Mercedes badge looks like it belongs in something more exclusive than a family hatchback. These racy first impressions don’t last, however – there are loads of dated-looking buttons below the stuck-on-looking infotainment screen, for example, and it’s just not as classy as the Audi A3’s cabin. The top of the Mercedes’ dashboard is clad in posh soft-feeling plastics, but those around the centre console feel cheap – and the way the tops of the doors don’t quite line up with the edges of the dashboard will forever annoy you once you’ve noticed it.

The feeling of overall quality is somewhat below what you’d find in bigger Mercedes models – flop down the centre armrest in the A-Class and chances are the cubbyhole in the centre console will pop open from the vibration.

The A-Class, despite an update in 2015, still lacks a digital screen in place of its analogue dials like the Audi A3, so the only real lift the cabin gets comes from technology in the form of multicoloured ambient lighting around the doors and centre console – and there are 12 colours to choose from using the infotainment screen.

The A-Class infotainment system looks like Mercedes has nailed an iPad to the top of the dashboard, and it’s also a pain to use

Infotainment

Watch our Mercedes A-Class infotainment and interior review

All A-Class models come with a colour infotainment screen plonked on the dashboard – it looks removable, but isn’t. Entry-level SE models get a seven-inch screen and all other models get an eight-inch version. It’s easy to operate on the move thanks to the rotary knob on the centre console – you simply twist it, bop it in four directions or push it like a button to navigate menus. The infotainment system itself is a bit slow, however, especially when scrolling through long lists, and the menus aren’t laid out that logically.

Sat-nav is optional on all but the highest-spec A-Classes and it’s not worth the extra outlay – Apple CarPlay is standard on all models and the ability to mirror Apple Maps to the car’s infotainment screen makes Mercedes’ optional, old-looking Garmin sat-nav somewhat redundant. Apple CarPlay also integrates Spotify, podcasts and Siri, so you can send and listen to text messages without taking your eyes off the road using voice controls.

Only if you’re an Android phone user should you pay £995 to upgrade the infotainment to the Comand Online system, which – as well as adding the Android Auto smartphone mirroring system – gives you 3D maps, online services, internet radio and the ability to send Google Maps routes to the car. Buying an iPhone would actually be cheaper than speccing an A-Class so that it can mirror your Android phone’s screen.

Like your music? Well, the basic speaker system in the A-Class is okay, but it can sometimes be hard to hear vocals – you can cure this by spending £680 on the bassier and clearer Harmon Kardon surround sound system.

Источник

Mercedes A-Class (2015-2017) interior

The Mercedes A-Class’ interior’s minimalist design looks nice, but the quality of the plastics isn’t up to Mercedes’ usual standards and the infotainment’s tricky to use

Style

Look at the trio of racy air vents in the middle of the A-Class’ dashboard and you’d think you’re in a sports car – even the steering wheel with its Mercedes badge looks like it belongs in something more exclusive than a family hatchback. These racy first impressions don’t last, however – there are loads of dated-looking buttons below the stuck-on-looking infotainment screen, for example, and it’s just not as classy as the Audi A3’s cabin. The top of the Mercedes’ dashboard is clad in posh soft-feeling plastics, but those around the centre console feel cheap – and the way the tops of the doors don’t quite line up with the edges of the dashboard will forever annoy you once you’ve noticed it.

The feeling of overall quality is somewhat below what you’d find in bigger Mercedes models – flop down the centre armrest in the A-Class and chances are the cubbyhole in the centre console will pop open from the vibration.

The A-Class, despite an update in 2015, still lacks a digital screen in place of its analogue dials like the Audi A3, so the only real lift the cabin gets comes from technology in the form of multicoloured ambient lighting around the doors and centre console – and there are 12 colours to choose from using the infotainment screen.

The A-Class infotainment system looks like Mercedes has nailed an iPad to the top of the dashboard, and it’s also a pain to use

Infotainment

Watch our Mercedes A-Class infotainment and interior review

All A-Class models come with a colour infotainment screen plonked on the dashboard – it looks removable, but isn’t. Entry-level SE models get a seven-inch screen and all other models get an eight-inch version. It’s easy to operate on the move thanks to the rotary knob on the centre console – you simply twist it, bop it in four directions or push it like a button to navigate menus. The infotainment system itself is a bit slow, however, especially when scrolling through long lists, and the menus aren’t laid out that logically.

Sat-nav is optional on all but the highest-spec A-Classes and it’s not worth the extra outlay – Apple CarPlay is standard on all models and the ability to mirror Apple Maps to the car’s infotainment screen makes Mercedes’ optional, old-looking Garmin sat-nav somewhat redundant. Apple CarPlay also integrates Spotify, podcasts and Siri, so you can send and listen to text messages without taking your eyes off the road using voice controls.

Only if you’re an Android phone user should you pay £995 to upgrade the infotainment to the Comand Online system, which – as well as adding the Android Auto smartphone mirroring system – gives you 3D maps, online services, internet radio and the ability to send Google Maps routes to the car. Buying an iPhone would actually be cheaper than speccing an A-Class so that it can mirror your Android phone’s screen.

Like your music? Well, the basic speaker system in the A-Class is okay, but it can sometimes be hard to hear vocals – you can cure this by spending £680 on the bassier and clearer Harmon Kardon surround sound system.

Источник

Оцените статью
HQarch